Według danych Infosource, w 2013 roku Ricoh Polska odnotowała największy udział w sprzedaży w segmencie niskonakładowych urządzeń szerokoformatowych (MFP) dedykowanych do CAD (43,3%).
Ricoh, globalna firma z branży technologicznej, specjalizująca się w sprzęcie biurowym, rozwiązaniach do druku produkcyjnego, systemach zarządzania dokumentami i usługach IT, od lat dostarcza również wyspecjalizowane produkty branżowe. „Ricoh jest znane z tego, że kreuje produkty przeznaczone dla specjalistycznych rynków. Pozycja lidera udowodniła, że strategia, którą obraliśmy z początkiem 2013 roku wraz z wprowadzeniem przełomowego urządzenia MP CW2200SP, to był strzał w dziesiątkę” – mówi Tomasz Wieczorek, Marketing Coordinator & Production Printing Specialist.
Do tego sukcesu w dużej mierze przyczyniło się urządzenie MP CW2200SP – zupełna innowacja na rynku. Po raz pierwszy w urządzeniu szerokoformatowym została zastosowana autorska technologia Ricoh Liquid Gel™, która sprawia, że wydruki szybko wysychają, są wodoodporne i UV-odporne. „Na początku było dużo obaw ze strony klientów czy technologia żelowa to jest coś, w co warto inwestować. Ricoh od wielu lat rozwija i udoskonala tę technologię i z przyjemnością mogę przyznać, że aktualnie pozwala nam ona osiągnąć znaczącą przewagę konkurencyjną” – dodaje Tomasz Wieczorek.
Ponadto, MP CW2200SP wyposażone jest w głowice Ricoh PIEZO, które dysponują niebywałą wydajnością 20 tys. metrów, doskonałą precyzją i prędkością. Głowice Ricoh zostały zaprojektowane tak, aby sprostać również wymaganiom klientów, którzy głównie nastawiają się na drukowanie w monochromie, a kolor jest dla nich jedynie dodatkiem. Prędkość wydruku osiąga poziom aż do 3,2 arkusza A1/min w mono co sprawia, że ploter ten jest prawie tak samo szybki jak plotery laserowe.
Według Infosource, MP CW2200SP to również najchętniej wybierane wielofunkcyjne urządzenie szerokoformatowe w Polsce (22,6% całkowitej sprzedaży w 2013 roku).